Sorajans

Pet Shop

Katledilen kadınların isimlerini nakşetti

Katledilen kadınların isimlerini nakşetti
37 views
26 Kasım 2020 - 9:54

Sanatçı Pelda Aytaş ”Anıtnakış” ismini verdiği çalışmasıyla 25 Kasım dolayısıyla sanatseverlerle buluşuyor. Aytaş, “Katledilen kadınlar bir rakamdan ibaret olmaya başladı. Ne isimleri ne de hikayeleri unutulmasın” dedi.

Saha Derneği ve Kültür İçin Alan’ın katkılarıyla ”Müşterek İşler” sergisi 8-29 Kasım tarihleri arasında sanatseverlerle buluştu. Serginin ana teması mekânın kullanım pratikleri iken özellikle içinden geçmekte olduğumuz salgın süreci nedeniyle bireylerde gelişen içe dönme, eve çekilme, evde kalma halleri. Tamamı kadınlardan oluşan ”Müşterek İşler” Amed’de A4 Atölyesi’nde ziyaretçilere açık. Pelda Aytaş sergiye ”Anıtnakış” çalışmasıyla katıldı. Aytaş, kadının mücadelesini ve direnişinden yola çıkarak, katledilen kadınların isimlerini nakışlara işliyor.

İsim ve hikaye

Dijital bir anıt platform olan ”Anıtsaya甑tan etkilenerek ”Anıtnakış” çalışmasına başladığını söyleyen Aytaş, çalışmasında istatistik verileri göstermeksizin, dijital bir uygulamayı nakış sanatına dönüştürdüğünü belirtti. Erkek şiddeti sonucu katledilen kadınların istatistik verilerle gösterilmesinin o insanın bir ismi ve hikayesi olduğunu unutturduğunu belirten Aytaş, ”Çalışmam erkek şiddetiyle öldürülen kadınların anısına bellek yaratıyor. Öte yandan bir isme odaklanırken, öldürülen diğer kadınların isimleri gözden kaçırılabiliyor. Bilhassa trans bir kadınsa birey adına hiç duymayabiliyoruz” dedi.

Çalışmasına 7 Şubat’ta başladığını söyleyen Pelda, başladığı günden geriye doğru isimleri nakışlamaya başladığının altını çizdi. Nefretle işlenen bu katliamlarla kadın kimliğinin hedef alındığını dile getiren Pelda şöyle devam etti: ”Öldürülen kadınlara bakarken, katilinin yakınlık derecesine çoğunun sevdiği erkekler tarafından öldürüldüğünü gördüm. Ve bu beni çok sarstı. Bu insanlar severek, umut ederek ne hayallerle paylaşmışlardı hayatlarını. Bu paylaştıkları hayat ellerinden alındı.”

Direniş sanatının örneğidir

Aytaş, nakışın aynı zamanda bir direniş sanatının örneği olduğunun altını çizerek, “Güzel sanatlar, sanat alanında kadınları yok sayan, çalışmalarını görmezden gelen sisteme karşılık kadın sanatçılar bir direniş örneği sağlamışlardır” dedi. Aytaş, nakışın performans ve enstalasyon sanatlarının da yenilikçileri olduğuna değinerek, “Evlerimizde hazırlanan ve her köşede yer alan nakış pratiğini direniş sanatının örneği olarak uygulamadır” diye konuştu.

Sitemizde yayınlanan haberlerin telif hakları Sorajans kaynaklarına aittir, haberleri kopyalamayınız.

v+)^~Z0jh"*'~,^vt"vt j~mr+ZZKbWzԡ޵(h j~mr+(/wG2wV֫nVحgzYv*2wVwb+q%j j~mr+(/z[G2wV֫nVح^v*2wVnb+q%j j~mr+(/v~zX+q%jZZKbWbb+q%jezXyبjIZ j~mr+(/镫-Oj.2wVzە+ezZؤb+q%jejbGƤ j~mr+(/yؾr('zg+q%jjjy-^bwzƤyآ鞣+q%j j~mr+(/־bƤ⵪zە+ezmjGƤ֤yبjIZ j~mr+(/yؾ욅~ejjjy-^b욅djZGDzjej j~mr+(/k9ޖ/yؾejjjy-^zXyؤjZbbej j~mr+(/镫-Oyؾejjjy-^V)$yؤjZZؤbej j~mr+(/yؾ݊֬"zە+ezGv*z֬$yؠ{7bgjɚ j~mr+(/yؾ*jVjV֫nVحv+kZZ֬i$WGjVj֡i." j~mr+(/yؾm뫺y^+ZZKbWy؛j|y^)v&ڟ*+W j~mr+(/zOyؾejjjy-^ښ)$yؤjZǫjhbej j~mr+(/趉)>bF⵪zە+ezhbGF趉)$yؤjZ j~mr+(/Ǿޖ/yؾ鮵zە+ez)z֧zXyؤkǭjwGK j~mr+(/z^v/jf֫nVح^׫-z j~mr+(/jjZ&v/{zjjy-^j|GJ'zWFjYv)(ǫ^/ j~mr+(/yؾm"뫺y^+ZZKbWy؛jIWGz j~mr+(/镫-Oj.2wVJ)zKZZKbW-Iˤ+q%jejbFr(jIZ j~mr+(/䢗bڳ隒)޲+ZZKbW$yح)޲))zIv+kjfw j~mr+(/yؾn&ޮzە+ezGz'Gz' j~mr+(/yؾڕbzە+ezGۯjWGۯjW j~mr+(/jX֧zXbK֫nVح{Zbb鮑gޖ)v). j~mr+(/݊Ϣ/Ƥ⵪zە+eyآ))zJ2wVv(J^Ƥ j~mr+(/䢗{(֫nVح)zHZVjy^'"jfr/ j~mr+(/䢗v*{Zf֫nVح)zHثZf݊&j j~mr+(/z֥J)zOjZ+ZZKbWz֥ejd$jZ j~mr+(/zOF⵪zە+ezǫjhejJ^F j~mr+(/䢗DzjF⵪zە+ezJ^Dzjej)zKɨZF j~mr+(/镫-OF⵪zە+ezZؤejejbJ^F j~mr+(/趉)>^V֫nVح-fI)zIV&jؤej j~mr+(/䢗,z˚V֫nVح)zF.jZJ^,z˚V j~mr+(/䢗%zojϬjb+ZZKbWW,jZ⒗zI^FkW j~mr+(/䢗jh⵪zە+ezJ^jhy^))zK⵩z j~mr+(/䢗k8G{뫺y^+ZZKbW)j⒗+dzwW j~mr+(/䢗KjOjb+ZZKbW$VkWJ^KjKz j~mr+(/䢗 3Ơ("zە+ezJ^ jZ⒗;z j~mr+(/䢗Ơ)>⵪zە+ezJ^ƥz,jY+W j~mr+(/䢗׫۲hjjy-^u&ڒj⒗u&ڒj j~mr+(/䢗Ʀ槕⵪zە+ezJ^j)zF槕 j~mr+(/jJ)zOjHzە+e{&)zFڒjɫJ^z j~mr+(/䢗ozjjy-^m&y^))zFڒj j~mr+(/'$J)zOvezjjy-^؜J^ez'$vY^/ j~mr+(/ݢ~^Y^+ZZKbW^J^ez^J^ez j~mr+(/亻Y(>ۥ⵪zە+ezKۥ)zGefJ^ez j~mr+(/䢗⵪zە+ezJ^z/W j~mr+(/䢗GI^+ZZKbW$zh⒗颒W j~mr+(/jjZ&(>z޲+ZZKbWjjZ&z޲)ɩd${ j~mr+(/jbJ)zO{֫nVح욖J^J'zȲjY)zI(ǫ" j~mr+(/zج)^(ǫ"zە+e{'Hz޲,)"J^J'zȿ j~mr+(/{ɫ>^隙"zە+ezJ'{&&jfzɩ)zI? j~mr+(/jjZ&(>+ZZKbWjjZ&FjY)zI? j~mr+(/yؾڕ~zhjjy-^bڕ^ئy^)v+n^譊j j~mr+(/yؾr('zgy^'"zە+ezG)ޙ{(zv(zgr* j~mr+(/bnW֫nVح/bvY^+/bvY^/ j~mr+(/ݢ~bnW֫nVحhjWbvY^'hjWbvY^/ j~mr+(/yؾn+$zjjy-^bn+$)^)v&K j~mr+(/yؾۥ⵪zە+ezGezy؝W j~mr+(/yؾ&jȭjjy-^b&jv+Zf j~mr+(/yؾ~zە+ezGm;yج3 j~mr+(/yؾ+Z)zjjy-^b+Z)zyد֦y^/ j~mr+(/jbJ)zOjf֫nVح욖J^fj̚J^fj j~mr+(/j,^隙"zە+ez֡&jfe9)zI? j~mr+(/qG隙"zە+eyv)qڑb j~mr+(/jG(ǫ"zە+e{&v)(ǫ"ɫGJ'zȿ j~mr+(/zج)bJ'zȭjjy-^b)yؤ{'Hbz޲/ j~mr+(/ȫ-+>bJ'zȭjjy-^jGJ'zȤZfbz޲/ j~mr+(/mزzߤfjȭjjy-^(!زz)zI%mv,J^fj j~mr+(/qfj֫nVحjvjfqڙ j~mr+(/鮊ejjJ)zOjf֫nVحkZ&)zI)ej|&jf j~mr+(/鮊ejfjȭjjy-^)&jf)&jf j~mr+(/鮊ejjG隙"zە+ezVɫGfjkZ&v)? j~mr+(/(ޟ욾bfjȭjjy-^z|yئjfz|yئjf j~mr+(/w욾^隙"zە+ezwrjwrj j~mr+(/w욾bfjȭjjy-^ܚyئjfܚyئjf j~mr+(/&Ƨfjȭjjy-^Ƨy)zI+&qJ^fj j~mr+(/鮊ejjfjjy-^)jfejy j~mr+(/q&濫fjȭjjy-^iƧk&)zIqɫJ^fj j~mr+(/zjfjjy-^zy+7 j~mr+(/yؾ+ZZKbWyئjfb j~mr+(/&ƧjG隙"zە+ez2jW)jb2jW)jb j~mr+(/&Ƨyؾ+ZZKbW&qGfjɩ\jxb j~mr+(/&Ƨjfjjy-^Ƨyɩ\jx j~mr+(/jϤyؾ⵪zە+e{&yئjfjb j~mr+(/j,bfjȭjjy-^e9v)-jlGfj j~mr+(/~>bfjȭjjy-^kGfjޖ$yئjf j~mr+(/zج)bfjȭjjy-^b)yئjfb)yئjf j~mr+(/jbG隙"zە+e{&b&b j~mr+(/ȫ-+>bfjȭjjy-^jGfj,VYyئjf د